De ce IMM-urile trebuie să aleagă întotdeauna echipamente refurbished

Trăim într-o țară în care fiecare mic patron de companie încearcă să scutească cât mai mult cheltuielile, încearcă să capete mici avantaje de fiecare dată când face o achiziție. În funcție de domeniul de activitate, există o modalitate de a scuti foarte multe cheltuieli legate de echipamente de birou prin intermediul achiziției de produse refurbished.

Ce sunt echipamentele refurbished și de ce le recomand IMM-urilor?

Echipamentele refurbished sunt echipamente care sunt întoarse la producător după o anumită perioadă de folosire, verificate și puse înapoi la vânzare dar nu oricum, ci cu 3 ani garanție. Sunt într-adevăr mai scumpe, nu cu mult față de second hand dar sunt mai scumpe. Evident, sunt sub ca preț față de echipamentele noi, cu care faci exact aceeași treabă.

Așadar, echipamentele refurbished sunt situate ca preț între cele second hand și cele noi, dar prețul extra pe care îl plătești nu este în zadar. În ziua de azi, pentru orice obiect nou pe care îl cumperi de oriunde, primești garanție între 12 și 24 de luni. Maxim 24 de luni. Ei bine, dacă ai o companie și depinzi de echipamente de birou, ești conștient că acestea se vor defecta la un moment dat iar soluția cea mai puțin costisitoare este aceea a garanției, nu?

Cunosc foarte multe cazuri în care oamenii au optat pentru echipamente noi și, ce să vezi, s-au defectat la câteva luni după ce au ieșit din cele 24 de luni de garanție. Uneori glumeam și spuneam că sunt programate să se defecteze la acest interval… Evident, dacă ar fi avut 36 de luni garanție pentru acel produs, laptop sau desktop, nu ar fi fost nevoit să repare sau să cumpere altul nou.

Garanția este foarte importantă mai ales pentru laptopuri, care sunt și foarte fragile. Nu zic că acestea se defectează în draci, dar sunt supuse mai des defecțiunii poate și din cauza înghesuielii din interior. Nu e tocmai simplu să faci un calculator de dimensiuni atât de mici fără greșeală. Astfel, cu cât ești mai protejat împotriva defecțiunii, cu atât ești mai ferit de cheltuieli neprevăzute iar când ai un IMM, interesul tău este să faci bani pentru tine și familia ta, ori eventual să te dezvolți. Dacă mereu banii tăi se duc pe lucrurile care se defectează și nu au garanție, nu prea te bucuri de profit căci să recunoaștem: asta e țara. Dacă ne-am permite să schimbăm echipamentele de fiecare dată când acestea se defectează, probabil ținutul acesta nu s-ar mai numi România, ci Germania.

În această situație, echipamentele de birou refurbished vin ca un fel de asigurare CASCO. Acele 12 luni de extra garanție vin ca o plasă de siguranță într-o lume în care știm cu toții că majoritatea echipamentelor electronice se defectează la câteva luni după cele 24.

În plus, laptopurile, calculatoarele refurbished vin și cu licență pentru Windows 7/8, în funcție de model. E o cheltuială de care ești scutit pentru că deși sunt șanse slabe să vină cineva să verifice dacă ai licență pe laptopul de la serviciu, nu știi niciodată. De ce să riști când poți avea acea licență gratis?

Care este diferența de preț între second hand și refurbished

De cele mai multe ori, atâta timp cât discutăm despre același model cu aceleași componente, diferențele sunt infime, sub 10%. Avem exemplul de mai jos, un HP ProBook 6460b care second hand costă 1099 RON, iar refurbished 1199 RON. Iată cum pentru doar 100 de lei în plus, primești 36 de luni garanție și licență pentru Windows 7. Nici măcar 10% în plus nu sunt…refurbished

Ai ceva de spus? Lasă un comentariu.

Citește articolul precedent:
laptopuri second hand
3 laptopuri second hand de maxim 600 de lei desinate lucrului la birou (mai 2016)

Atunci când vine vorba despre munca de birou, știm cu toții că nu există prea multe motive să investești în...

Închide