De ce Steam a devenit o aplicație atât de populară?

Mulți dintre noi, cei care am crescut în anii 90 când internetul nu exista, încă mai ducem dorul CD-urilor și DVD-urilor cu jocuri ce ne-au făcut viața mai frumoasă până la începuturile anilor 2000. Ei bine, o dată cu invazia internetului au apărut și jocurile online, jocuri care trebuiau updatate mult mai recent și astfel, brusc, jocurile online au devenit un coșmar pentru cei care le cumpărau dat fiind lipsa de suport profesional pentru patch-uri și update-uri.

steam1

Înainte de Steam, după ce cumpărai CD-urile cu jocuri de unde apucai, trebuia să urmărești cu atenție pagina producătorului, să descarci patch-ul, fix-ul, apoi să îl instalezi la tine în PC. O bătaie de cap imensă ce a fost stopată Gabe Newell prin această platformă ce permitea updatarea jocurilor online, fără nici un fel de implicare din partea utilizatorului. A fost o necesitate pentru Valve, care avea deja câteva jocuri online destul de populare la acea vreme și care deveniseră un coșmar de updatat – Half Life – Counter-Strike, etc.

La început, platforma Steam era destul de primitivă, a scos peri albi multor utilizatori din cauza instabilității și a conexiunii de foarte proastă calitate. De asemenea, implementarea autentificării online a creat un circ imens în acea perioadă. Dacă mai țineți minte, în 2004 când a apărut Half Life 2, Steam era încă sub incidența bug-urilor și problemelor de stabilitate destul de serioase.

Cu timpul, Steam a devenit o platformă foarte stabilă și a început să semneze parteneriate cu dezvoltatorii de jocuri. A devenit un portal prin intermediul căruia oricine putea să cumpere jocuri de la A la Z, cu prețuri destul de interesante. A încetat practic să fie o platformă prin care puteau fi cumpărate numai jocurile Valve.

Pe măsură ce tot mai mulți developeri de jocuri au adoptat vânzarea în format digital a titlurilor, Steam a devenit o platformă foarte profitabilă, o unealtă performantă care avea destul de multe avantaje.  Au apărut dintr-o dată funcții precum Cloud Storage, o listă cu evoluția ta în diferitele jocuri pe care le-ai cumpărat, mesagerie instantă ca să poți discuta cu prietenii din joc, forumuri pentru comunități și așa mai departe. Cu alte cuvinte, Steam s-a transformat într-o adevărată rețea de socializare.

Steam GreenLight

În 2012, Steam a implementat funcția GreenLight prin intermediul căreia developerii puteau prezenta comunității jocurile care pot fi aduse pe Steam. Este vorba de informații referitoare la proiecte noi sau demo-uri. Practic, se putea vota jocul ce părea mai interesant, jocul pe care comunitatea dorea să îl vadă la vânzare.

Evident, acest lucru s-a transformat într-un mare bullshit pentru că developerii au început să mituiască comunitatea oferind jocuri gratis în schimbul voturilor. Ideea era destul de simplă, dacă se strângeau suficiente voturi pozitive, jocul avea să fie adus pe Steam…

Steam a promis că va rectifica această problema înlocuind GreenLight cu altceva, cu un serviciu ce ar urma să fie condus 100% de comunitate, dar ca de obicei, a cam uitat…

steam 2

Steam și realitatea virtuală

Datorită parteneriatului cu cei de la HTC, Steam are planuri mari de implicare în realitatea virtuală. De fapt, în acest moment există destul de multe jocuri în Steam Store compatibile cu această tehnologie, compatibile atât cu HTC Vive cât și cu Oculus Rift. De asemenea, Steam oferă API pentru developerii de jocuri astfel încât acestea să fie compatibile cu Steam VR.

În acest moment, prin intermediul Steam se vând aproximativ 75% din totalul jocurilor vândute la nivel mondial.

steam 3

Ai ceva de spus? Lasă un comentariu.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Citește articolul precedent:
HP ProBook 6360b
HP ProBook 6360b – Review

După ce am prezentat HP ProBook 6460b alături de HP ProBook 6450b, iată că a venit momentul să ne ocupăm...

Închide